Nieuwsberichten voor verzekering

01-02-2011

Betrokkenen bij letselschade hebben vanaf woensdag een nieuwe steun in de rug. Dan wordt het nieuwe magazine LetselschadeNEWS gelanceerd. De 'glossy' bevat verhalen van slachtoffers die het is gelukt hun leven weer op te pakken. Daarnaast geeft het blad informatie aan behandelaars, begeleiders en andere professionele betrokkenen. Vijf vragen hierover aan hoofdredacteur Rob Vermeeren van LetselschadeNEWS.

11-05-2010

In de uitzending van Radar van 11 januari 2010 ging het over letselschadebureaus die met no cure no pay-contracten werken. Stichting De Ombudsman heeft aan de uitzending meegewerkt. Wij strijden al jaren tegen de praktijk van no cure no pay in letselschadezaken.

11-05-2010

Bij een zwaar ongeval in Klemskerke, een deelgemeente van De Haan, is een auto in een kanaal beland. Daarbij kwam één persoon om het leven. Twee andere inzittenden werden in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

28-04-2010

Bedrijven in Nederland dreigen opgezadeld te worden met miljoenen euro's aan onverzekerde letselschade van (ex-)werknemers die in het verleden bij een verkeersongeluk gewond raakten. Dit als gevolg van een uitspraak van het hoogste rechtscollege, de Hoge Raad.

28-04-2010

LANSINGERLAND - Deze week krijgt een groot deel van Lansingerland een Europees schadeformulier in de bus. Het bekende formulier heeft een eigen jasje gekregen en wordt als het 'Beperk de schade' formulier aangeboden door ABS De Haan Autoschadeservice.

27-04-2010

Narim-voorzitter Ellen Rekker is een graag geziene gast op fora en in panels. Als directeur van NS Insurance, de verzekeringscaptive van de Nederlandse Spoorwegen, is ze niet alleen zelf verzekeraar, maar ook voor herverzekeraars een belangrijke 'klant', die niet schroomt om ongezouten haar mening te geven over hoofdpijndossiers als de trage afhandeling van schade en de onverzekerbaarheid van omvangrijke risico's.

27-04-2010

Verzekeraars van medische fouten wikkelen de schade 'stugger, moeizamer en op een kwalitatief lager niveau' af dan algemene verzekeraars. Dat stelt universitair docent privaatrecht Lodewijk Smeehuijzen van de VU in de Volkskrant.

27-04-2010

Er bestaat geen verband tussen de klanttevredenheid en de hoogte van de premie van een autoverzekering. De service van een dure autoverzekeraar is niet beter dan van een goedkope maatschappij. Klanten met een goedkope autoverzekering betalen echter gemiddeld &euro 200,- per jaar minder premie. Dat blijkt uit onderzoek van een onafhankelijke vergelijker, uitgevoerd door marktonderzoekbureau GfK Dongen.

27-04-2010

De polisvoorwaarden van bijna alle autoverzekeringen zijn te moeilijk geformuleerd. Hierdoor begrijpt circa zestig procent van de verzekerden niet goed wat hun rechten en plichten zijn. Dit staat haaks op wat de AFM wil: voorwaarden van een financieel product moeten in begrijpelijke taal zijn geschreven. Een onafhankelijke vergelijker onderzocht de polisvoorwaarden van 46 verzekeraars. Slechts drie maatschappijen vormen een positieve uitzondering. In Tros Radar vanavond de reacties op het onderzoek.

24-02-2010

DEN HAAG - Door het winterse weer hebben autoverzekeraars afgelopen januari twintig miljoen euro meer schade uitgekeerd. In de meeste gevallen ging het om blikschade. Dat blijkt vrijdag uit berekeningen van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS) van het Verbond van Verzekeraars.